(Best tak tajuk? Hehe)

Sejak dulu lagi, saya ada satu habit yang saya rasa agak pelik, iaitu kalau saya susah nak tidur, saya akan terbalikkan posisi tidur saya (kepala di kaki katil, kaki di kepala katil) dan selepas tu InsyaAllah saya akan tidur lena.

Errr, sebenarnya ada 2 lagi habit saya kalau saya susah nak tido. Dulu lah, skrg dah tak lagi.

1. Saya akan baring dgn kaki saya ke atas dinding. Maksudnya kedudukan kaki saya 90 darjah dengan badan saya. Bila saya fikirkan balik, heran juga mcm mana saya boleh tidur dgn keadaan mcm tu.

2. Saya akan baring di bawah katil. Tapi pinggang ke bawah saja yg di bawah katil, pinggang ke atas di bahagian luar katil.

Aaaaaanyway, point saya bercerita pasal habit tidur ni adalah: Dah 2 malam saya perasan Adreena buat benda yg sama. Dia demam dan selsema skrg ni, jadi susah nak tidur. Tiap kali saya letakkan kepala dia di atas bantal, dia akan pusing pusing pusing.. sampai kepalanya di kaki katil, lepas tu dia tidur lena. Untuk menguji teori saya, bila dia dah lena, saya betulkan balik kedudukan tidur dia. Sekali lagi dia akan pusing pusing pusing, sampai kepalanya di kaki katil, lepas tu dia sambung tidur. :)

Pernah tak anda notice habit anda dibuat oleh anak2 anda?

P/s: saya pun menaip entry ini dgn posisi tidur terbalik. Seisi rumah demam, batuk dan selsema. Sungguh menyiksakan.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.
2 Responses
  1. The Momster Says:

    omg! I do your first habit too, and it does work rite?


  2. Serene Says:

    Momster, you do it too? Wahhhh.... it's not so weird after all then. hehe. Oh yes, it definitely works! :D