Nak masuk ke kawasan rumah saya tu.. ada pondok guard. Guard2 ni boleh kata agak baru jugak la. Guard2 yang lama kebanyakannya Indonesians and Malays (judging from their looks and accent), tapi rasanya ada kes2 yang tak best didengar agaknya (salah satu kes tu.. ni lah! Huh! Bila ingat je terus rasa marah! Grrrrrr!!!)

 

Aaaaanyway.. guards sekarang ni, from my observation semuanya Indian except for one chinese man. Agak baru jugak la this guy. Tapi saya selalu tengok dia ni macam pelik sikit la. Ada sekali tu, pakai uniform guard tu elok2, tapi dengan seluar pendek. (Kelakar pun ada!) Kalau guard lain, bila diorg tertido, diorg cover2 la sikitkan. Tapi dia ni, bila tido mmg tak sedar dunia langsung. Dia tido atas kerusi betul2 tepi jalan pun, kita lalu ngan kereta mmg dia tak sedar langsung, ni kan pulak nak angkat tangan like the other guards do.

 

Malam tadi, masa saya sampai kat guard post tu, Azan Maghrib baru je habis. On duty, was an Indian boy (he looks young.. maybe not yet 20.. or maybe he’s just awet muda. Hehe). Then a few metres away, nampak the Chinese guard walking in casual attire. A shirt and a pair of shorts. Bila saya lalu tepi dia, dia buat gestures menilik ke dalam kereta saya, saya fikir sebab hari dah gelap, kereta pulak tinted glass, so dia saja menilik nak tengok lah. I slowed down, angkat tangan. Dia angkat tangan, then buat mcm suruh raya berhenti kejap. I stopped lah, thinking maybe dia bagitau apa2 ke. Then he knocked on my window. I opened the door slightly (sebab tingkap Waja tu dah uzur.. proton kan….. ).. Tiba2 dia cakap:

 

Apek: Takdak mati oooo.. Mana ada mati! Lu ingat hari hari ada mati ka? Mana ada mati? Takdak mati punya!

 

Oiii… berderau darah saya rasanya. Takut ok??? Saya terus tutup pintu and blah cepat2.

 

Tak tau nak fikir apa. Dalam banyak2 topik, dia cakap pasal mati pulak tu! Macam2 la saya fikir. What was he trying to say? Errr… petanda ke apa ke kan? Ke dia ingat saya nak langgar dia tapi dia tak mati ke apa?

 

Masa dinner baru la saya bgtau Shahril. Masa tu dah kurang sikit gabra. Shahril kata…”mabuk kot Apek tu!”

 

Hmm.. tak terfikir pulak pasal mabuk. Agaknya la kan?  I must speak to their management lah soon kan? Before dia merepek ntah apa2 kat sapa2 lagi. Mabuk, tak mabuk ye tak?

 

-- Sesuatu yang bernyawa tidak akan mati melainkan dengan izin Allah, sebagai ketetapan yang telah ditentukan waktunya. Barangsiapa menghendaki pahala dunia, niscaya Kami berikan kepadanya pahala dunia itu, dan barangsiapa menghendaki pahala akhirat, Kami berikan (pula) kepadanya pahala akhirat. Dan Kami akan memberi balasan kepada orang-orang yang bersyukur. (QS. 3:145)  taken from http://soni69.tripod.com/txt_003.htm

 

1 Response
  1. weehhhh...soooo scary la ada guard mcm tu....pelik kottt...sungguh tak selamat